Freya: efektivní řízení
logistiky

Naše aplikace pomáhá stovkám řidičů obsloužit desetitisíce tras a doručit statisíce zásilek.

Moderní logistická platforma propojující dispečery, řidiče a management do jednoho systému.

Díky webovému portálu mají dispečeři přehled o aktuální poloze řidičů, stavu zakázek i případných problémech s doručením.

Od začátku vývoje koncem roku 2021 a jejího nasazení v polovině roku 2022 se aplikace stala kritickou součástí logistických oddělení v mnoha firmách, kde pomáhá snižovat náklady na přepravu a zvyšovat produktivitu dispečerů. Rozvoj aplikace stále probíhá, aby bylo možné přidávat nové funkce a vylepšení, které ještě více usnadní práci logistických firem.

Pro řidiče znamená Freya přesné instrukce a jasně strukturovaný den, díky čemuž se mohou soustředit na doručení bez zbytečného papírování či komplikované komunikace.

Zadavatel

Solvertech

Tuto aplikaci jsme vytvořili pro našeho partnera Solvertech, předního českého dodavatele softwarových produktů pro logistiku a distribuci s expertizou na chytrou optimalizaci logistiky. Produkty společnosti využívají desítky logistických firem různé velikosti – od menších provozů s několika vozidly až po rozsáhlé operace se stovkami tras denně.

Během mnoha let společné spolupráce na tomto projektu jsme pomocí agilního řízení projektu rozšířili aplikaci o mnoho funkcionalit včetně revoluční možnosti platby kartou přiložením karty k telefonu kurýra, bez nutnosti napojení na externí platební terminál.

www.solvertech.cz

Zadání

Náš klient nás pověřil doplněním svého portfolia produktů. Existující aplikace zaměřené na tvorbu optimálního doručovacího plánu jsme měli za úkol rozšířit o nástroj pro dispečery a aplikaci pro řidiče.

Freya driver

Freya Driver

Aplikace pro kurýry měla za úkol nahradit papírové doručovací plány, u kterých neexistuje možnost agilně přizpůsobovat plán během dne, moderní mobilní aplikací, která plynule provede řidiče jeho povinnostmi, ulehčí mu práci a zároveň vynutí dodržování předepsaných postupů.

Těchto cílů bylo dosaženo například implementací:
  • Kompletního přehledu úkolů s automatizací častých činností, jako je například navigace k cíli, automatické SMS nebo volání klientům.
  • Jednoduchého výdeje položek pomocí QR/bar kódů s možností zabezpečit předání pomocí PIN kódu.
  • Podpory pro elektronické předávací protokoly včetně podpisů a fotodokumentace.
  • Personalizovatelného systému pro sběr dodatečných informací, který umožňuje firmám přizpůsobit si doručovací proces přesně dle jejich potřeb.
  • Podpory různých platebních metod, a to jak pomocí napojení na platební terminály, tak i — jako jedni z prvních integrátorů této technologie u nás — přímo pomocí přiložení platební karty k řidičovu telefonu.

Freya Portal

Pro dispečery, kteří se starají o monitorování aktuální situace a řeší případné změny, slouží webová aplikace, ve které dispečer vidí aktuální stav a polohu všech vozidel na přehledné mapě a může na základě těchto informací dynamicky měnit plán, a to manuálními zásahy nebo aplikováním nového autonomně optimalizovaného plánu.

Aplikace umožňuje snadný import dat o zakázkách z externích systémů a také export informací o přepravě zpět k zákazníkovi. Kromě funkcí pro dispečery aplikace umožňuje managementu analyzovat data o přepravě, ať už formou různých reportů, nebo detailním pohledem na to, jaké akce řidič (a dispečer) při kterékoliv akci provedl.

Freya driver

Jaké výzvy nás čekaly?

Náš klient nás pověřil doplněním svého portfolia produktů. Existující aplikace zaměřené na tvorbu optimálního doručovacího plánu jsme měli za úkol rozšířit o nástroj pro dispečery a aplikaci pro řidiče.

Provoz v náročných podmínkách

Pro dispečery, kteří se starají o monitorování aktuální situace a řeší případné změny, slouží webová aplikace, ve které dispečer vidí aktuální stav a polohu všech vozidel na přehledné mapě a může na základě těchto informací dynamicky měnit plán, a to manuálními zásahy nebo aplikováním nového autonomně optimalizovaného plánu.

Aplikace umožňuje snadný import dat o zakázkách z externích systémů a také export informací o přepravě zpět k zákazníkovi. Kromě funkcí pro dispečery aplikace umožňuje managementu analyzovat data o přepravě, ať už formou různých reportů, nebo detailním pohledem na to, jaké akce řidič (a dispečer) při kterékoliv akci provedl.

Trasovatelnost dat

Existence přesné evidence akcí řidičů a dispečerů našim zákazníkům umožňuje přesně sledovat, jak probíhalo doručování a kalkulovat různé metriky na míru každému zákazníkovi.

Tato evidence nám také umožňuje migrovat právě doručované trasy na jejich aktualizované verze. Díky této funkcionalitě může zákazník měnit již rozjeté trasy bez obav z toho, že by mu systém umožnil přijít o evidenci již zpracovaných položek.

Provoz v náročných podmínkách

Každá z firem používajících naši aplikaci je unikátní. Tam, kde někteří vyžadují co nejrychlejší předání zásilek, je pro jiné nutností dodržet přesný proces, ať už jde o sběr dodatečných informací, fotografie poškozených zásilek nebo komplexní předávací protokoly.

Aplikaci Freya jsme navrhli tak, aby klienty neomezovala, ale naopak se jejich procesům pružně přizpůsobila. Pomocí systému dynamických polí si může každý zákazník nakonfigurovat každou zastávku dle svých potřeb. Systém podporuje sběr rozličných informací (text, fotografie, podpis, GPS, …) s možností nastavit, za jakých okolností je dané pole vyžadováno.

Tento přístup umožňuje klientům zahrnout do aplikace své procesy, které se mohou lišit na základě toho, zda předání zásilek proběhlo úspěšně, klient nebyl zastižen, nebo na základě dalších možných stavů.

Freya driver

Jaký je výsledek?

Od začátku vývoje koncem roku 2021 a jejího nasazení v polovině roku 2022 se aplikace stala kritickou součástí logistických oddělení v mnoha firmách, kde pomáhá snižovat náklady na přepravu a zvyšovat produktivitu dispečerů a řidičů.

Během několika let kontinuálního vývoje jsme rozšířili logistickou platformu Freya tak, aby splňovala požadavky našich zákazníků. Ti s její pomocí obsloužili statisíce zákazníků.

V rámci SLA smlouvy poskytujeme našemu partnerovi podporu v dohodnutých časech, která zahrnuje rychlou reakci na technické problémy, pravidelné aktualizace a údržbu systému, a také školení a konzultace pro efektivní využívání aplikace. Naše podpora je navržena tak, aby zajistila maximální spokojenost a bezproblémový chod aplikace.

Hledáte odborníky pro
Váš softwarový projekt?

Bezplatná konzultace